روندهای بزرگ بعدی بازاریابی دیجیتال در سال 1401

روندهای بزرگ بعدی بازاریابی دیجیتال در سال 1401

با توجه به اینکه صنعت به سرعت در حال تغییر است، همراهی با روندهای بازاریابی دیجیتال می تواند دشوار باشد. بعلاوه، بخش‌های کاری زیادی برای یک استراتژی یا کمپین بازاریابی دیجیتال موفق وجود دارد – بنابراین همگام شدن با هر جنبه‌ای یک چالش واقعی است.

همه‌گیری Covid-19 نحوه عملکرد شرکت‌های B2B و B2C در بخش‌های مختلف را تغییر داد زیرا مردم برای تحقیق، بررسی و خرید آنلاین شدند. این تحول تأثیر زیادی بر بخش بازاریابی دیجیتال و نقش بازاریابان دیجیتال داشت. اما همانطور که تیم های بازاریابی برای پاسخگویی به تقاضای مجازی متمرکز شدند، بازگشایی جوامع شاهد رکود در ترافیک وب و فروش آنلاین بود.

برای کمک به بازاریابان و رهبران دیجیتال در جهت‌یابی این چشم‌انداز جدید، با کارشناسان صنعت پیشرو در پادکست خود مصاحبه کردیم تا روندهای کلیدی را در سال 2022 شناسایی کنیم. این مرور کلی جامع از شش بخش کلیدی به شما کمک می‌کند تا پیشرفت‌های آینده را درک کنید تا بتوانید آنها را در دیجیتال خود بسازید.

1. روند رسانه های اجتماعی در سال 2022

TikTok به رشد خود ادامه خواهد داد و برندها باید آن را جدی بگیرند

وقتی در مورد رسانه های اجتماعی صحبت می کنید، TikTok پلت فرمی است که باید در نظر بگیرید اگر قبلاً از آن استفاده نمی کردید، رشد سریع TikTok باعث شده است که این برنامه به 1 میلیارد کاربر برسد و همچنان در حال افزایش است.

TikTok تعامل بسیار زیادی دارد (کاربران آمریکایی تا 850 ساعت در ماه را در این پلتفرم صرف می‌کنند) و به افراد و برندها این فرصت را می‌دهد که ویدیوهایشان ویروسی شوند: در قلمرو رسانه‌های اجتماعی هیچ کاری بد نیست.

آلیسون باتیسبی، مشاور رسانه‌های اجتماعی در Avocado Social، TikTok را پلتفرمی می‌داند که بازاریابان باید در سال 2022 آن را جدی بگیرند. «رشد TikTok در سال گذشته فوق‌العاده بوده است. فیس‌بوک مطمئناً نگران است زیرا بسیاری از ویژگی‌های TikTok در حال فیلتر شدن در محصولات فیس بوک هستند.

از نظر درآمد پلتفرم، TikTok پردرآمدترین اپلیکیشن غیربازی در سال 2021 با بیش از 110 میلیون دلار هزینه توسط کاربران بود. این فقط پتانسیل درآمدزایی اپلیکیشن را برای بازاریابانی که به دنبال افزایش فروش در میان مصرف کنندگان جوان هستند، نشان می دهد.

 

دیجیتال مارکتینگ در سال 1401

 

اینفلوئنسرها همچنین با کسب مبالغ هنگفتی از طریق معاملات اسپانسری، در رشد TikTok نقش داشته اند. باتیسبی معتقد است که برندها در حال حاضر به بازاریابی تأثیرگذار روی پلت فرم توجه می کنند.

«برای مدتی، TikTok به نوعی با یک چشم چرخان مواجه می‌شد، و آیا این فقط برای بچه‌ها نیست؟ اکنون ما شاهد تأثیرگذاران زیادی مانند گوردون رمزی و افراد مشهور قدیمی هستیم، حتی راد استوارت در TikTok است و عملکرد بسیار خوبی دارد. برندها می بینند که می توانند در TikTok به افراد بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنند تا اینستاگرام یا فیس بوک.

بازاریابی دیجیتا تجارت اجتماعی یکپارچه خواهد شد

پیدا کردن یک محصول یا خدمات با استفاده از رسانه های اجتماعی هرگز آسان نبوده است. در طول همه‌گیری، برندها به اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک هجوم آوردند تا به مشتریان فروشگاه‌های آنلاین را برای جایگزینی همتایان آجری خود پیشنهاد دهند.

بنابراین جای تعجب نیست که ببینیم خرید اجتماعی (یا تجارت اجتماعی) طبق یک مطالعه Accenture تا سال 2025 به 1.2 تریلیون دلار در سطح جهان می رسد – رشدی که سه برابر سریعتر از تجارت الکترونیک سنتی است.

سال 2022 قرار است شاهد تکامل تجربه خرید اجتماعی باشیم زیرا پلتفرم‌ها در پشت صحنه کار می‌کنند تا پرداخت‌های مشتری را بدون ترک برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی امکان‌پذیر کنند و تجربه مشتری یکپارچه را ایجاد کنند. پیش‌بینی می‌شود که Gen Z و Millennials بزرگترین خرج‌کننده‌ها باشند، زیرا تا سال ۲۰۲۵ ۶۲ درصد از درآمد تجارت الکترونیک اجتماعی جهانی را به خود اختصاص خواهند داد.

 

بازاریابی دیجیتال و انواع آن

 

باتیسبی می‌گوید: «TikTok با Shopify همکاری کرده است، اینستاگرام در حال ایجاد پیشرفت‌های بزرگی با قابلیا خرید در داخل برنامه است، بنابراین فکر می‌کنم امسال خرید اجتماعی بسیار بزرگ خواهد بود.» یوتیوب همچنین به دنبال افزایش برچسب‌های قابل خرید خود در ویدیوها است و می‌توانید از Pinterest خرید کنید.

کلید ایجاد تعامل این است که برندها برای نمایش ویترین فروشگاه خود در اینستاگرام زمان بگذارند. دیگر تکیه بر یک تصویر عالی کافی نیست، شرکت ها باید چندین تصویر در هر محصول داشته باشند و توضیحات غنی از کلمات کلیدی را اضافه کنند. ویدیو همچنین بسیار مهم است زیرا محبوبیت فرمت – همانطور که رشد TikTok و انتقال اخیر اینستاگرام نشان می دهد – در بین همه مخاطبان در حال انفجار است.

 

تبلیغات یوتیوب منفجر خواهد شد

یوتیوب از نظر سرمایه گذاری ناشی از تبلیغات در سال 2022 منفجر خواهد شد. من احساس می کنم که این یک غول خفته است، اما فکر می کنم که دور شدن از تلویزیون خطی، پراکندگی اشتراک ها و سرویس های پخش جریانی همه به این معنی است که هزینه های تبلیغاتی بیشتر به برندان آلماک، مدیر عامل Wolfgang Digital می گوید: به YouTube بروید.

درآمد جهانی YouTube در سال گذشته (از طریق شرکت مادرش آلفابت) به نزدیک به 29 میلیارد دلار افزایش یافت که تقریباً 46 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافته است. این سطح از درآمد، پلتفرم رسانه های اجتماعی را همتراز نتفلیکس قرار می دهد و نتیجه افزایش تبلیغ کنندگان تلویزیونی سنتی است.

 

تبلیغات یوتیوب

 

“حوزه رشد یا فضای رشد بسیار زیاد است. هنوز هم برای CPV ها بسیار ارزان است و مارک های بزرگ وجود ندارند، یا آن را به خوبی انجام نمی دهند. این بدان معنی است که همه می توانند با داشتن یک استراتژی تبلیغاتی هوشمند در YouTube، مزیت رقابتی کسب کنند.

 

2. گرایش های شغلی و انواع بازاریابی دیجیتال در سال 1401

از آنجایی که برندها برای تعامل، تبلیغ و تبدیل موفقیت آمیز آنلاین فریاد می زنند، نیاز به استعدادهای دیجیتال در سراسر صنایع شدید است.

وایت پیپر اخیر ما، «تکامل همیشگی»، که با همکاری گروه اکونومیست ایجاد شد، کشف کرد که تامین استعدادها با مجموعه مهارت های مناسب، چالش شماره یک صنعت بازاریابی دیجیتال است، در حالی که فقدان آموزش برای بازاریابان پیشرفته رتبه هفتم را دارد.

آلیسون باتیسبی، مشاور رسانه‌های اجتماعی در Avocado Social معتقد است: «شکاف بزرگی در مهارت‌های دیجیتالی وجود دارد که هر برندی در آنجا واقعاً به دنبال افزایش توانایی خود در بازاریابی دیجیتال است. اما بسیاری از مردم در تلاش برای یافتن استعداد هستند. یکی از مواردی که امسال برای مشاغل بسیار در دستور کار قرار گرفته است، ارتقاء مهارت کارکنان است.

این تقاضا برای بازاریابان خبر بسیار خوبی است، اما برای بسیاری در صنعت که فاقد دانش دیجیتال یا تجربه در بازاریابی دیجیتال هستند، چالشی ایجاد می کند. بنابراین چه مهارت های بازاریابی دیجیتال در سال 2022 مورد تقاضا خواهد بود؟

هنگامی که به دنبال ارتقاء مهارت و پیشرفت شغلی خود هستید، مهم است که دانش خود را با مهارت هایی که کارفرمایان به دنبال آن هستند مطابقت دهید. تجزیه و تحلیل لینکدین از آگهی‌های شغلی خود نشان داد که بازاریابی دیجیتال و مهارت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تقاضای بالایی دارند. در واقع، نیمی از 10 شغل برتر بازاریابی که در زیر ذکر شده است، در فضای دیجیتال یا رسانه هستند.

 

شغل های دیجیتال مارکتینگ

 

اقتصاد گیگ دیجیتال در حال افزایش است

در طول دهه گذشته، بسیاری از کارگران تصمیم گرفته اند برای زندگی حرفه ای خود سبک زندگی انعطاف پذیرتری را دنبال کنند. ظهور و ظهور سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین مانند Airbnb و Deliveroo به‌جای شغل سنتی ۹ تا ۵، راه‌های جدیدی برای کار برای مردم ارائه کرده است.

حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر، تعداد کارگران گیگ در حال افزایش بود. گزارش “وضعیت استقلال در آمریکا” نشان داد که بیش از 40 میلیون کارگر در سراسر ایالات متحده وجود دارد. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که این وضعیت می‌تواند ادامه یابد و بیش از نیمی از کارگران آمریکایی تا سال 2024 مستقل شوند.

«در محل کار، می‌توانید با افرادی که می‌خواهند طبق شرایط خود به سر کار بازگردند، احساس عاملیت بیشتری ببینید. میشا مک اینرنی، مدیر بازاریابی در موسسه بازاریابی دیجیتال (DMI) معتقد است، بنابراین، اتکای کمتری به آمریکای شرکت‌ها وجود دارد، زیرا مردم منابع درآمدی و حس نمایندگی خود را دارند.

این اقتصاد گیگ درها را برای بازاریابان با مهارت های مورد تقاضا باز می کند. بیشتر و بیشتر متخصصان خلاق یا دیجیتال مارکتینگ مسیر دیجیتال نوماد را انتخاب می کنند زیرا این امر به آنها امکان می دهد ساعات کاری خود را دیکته کنند و انعطاف پذیری داشته باشند. بعلاوه، بسیاری از عشایر دیجیتالی بیشتر از یک نقش سنتی درآمد کسب می کنند.

 

رقابت برای استعدادهای بازاریابی دیجیتال شدید است

با رشد تقاضا برای تخصص دیجیتال و رشد «اقتصاد گیگ»، جای تعجب نیست که شرکت‌ها در سرتاسر جهان در تلاش برای یافتن و حفظ استعدادها هستند.

Órla Stack، مدیر منابع انسانی در DMI معتقد است که کارفرمایان باید در استخدام و نگهداری فعال باشند. “اگر ما سریع حرکت نکنیم و فردا با نامزدها ملاقات نکنیم، آنها را به سایر کارفرمایان از دست خواهیم داد زیرا آنها نیز به سرعت در حال حرکت هستند.”

برای یک کارفرما، سال 2022 یک چالش بزرگ خواهد بود. در بریتانیا، پیش‌بینی می‌شود که تا 60 درصد از کارگران در سال جاری به فکر تغییر شغل خود هستند. برای کاندیداها، وقتی به نقش‌ها نگاه می‌کنند، حقوق و مزایا را بیرون می‌بینند. این در مورد انعطاف‌پذیری و فرصت‌های شغلی و همچنین کاری است که کارفرمایان برای کمک به رشد آنها انجام می‌دهند.”

استک معتقد است که پاسخ به جذب و حفظ استعدادها این است که به پیشنهاد ارزش کارفرما (EVP) خود نگاه کنید. مزایایی مانند تعطیلات نامحدود ممکن است چند سال پیش یک مزیت جذاب بوده باشد، اما با کار ترکیبی و از راه دور، این امتیاز به ترتیب پایین آمده است. شرکت ها باید دوباره تمرکز کنند و بفهمند که کارکنان در حال حاضر برای چه چیزی ارزش قائل هستند.

 

3. روندهای فناوری دیجیتال در سال 1401

متاورس به زمین بازی یک بازاریاب تبدیل خواهد شد

متاورس در حالی که چند سالی است که وجود داشته است، پس از اینکه فیس بوک نام شرکت مادر خود را به Meta در اکتبر 2021 تغییر داد، مورد توجه بازاریابان قرار گرفت.

به گفته مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، این حرکت به این دلیل است که “متافوره مرز بعدی در ارتباط با مردم است، درست مانند شبکه های اجتماعی در زمان شروع ما. با گذشت زمان، من امیدوارم که ما به عنوان یک شرکت متاورز دیده شویم، و من می‌خواهم کار و هویت خود را بر چیزی که در حال ساختن آن هستیم، تثبیت کنم.»

اما متاورژن چیست؟ به زبان ساده، این شبکه ای از جهان های مجازی به صورت سه بعدی است که افراد می توانند از طریق واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به آن متصل شوند. پلتفرم‌های بازی معروفی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، Minecraft، Roblox، Pokemon و Fornite هستند که بسیاری از آنها برای جوان‌ترین جمعیت‌شناسی – Generation Alpha – آشنا هستند.

به عنوان یک کانال دیجیتال، متاورس برای بازاریابی نسبتاً جدید است، اما کمپین‌های اخیر نشان داده است که برندها از ماهیت همهجانبه آن برای تبلیغات استقبال می‌کنند. برای مثال، Roblox میزبان Gucci Garden بود، مکانی که بازدیدکنندگان می‌توانستند محصولات دیجیتال گوچی را امتحان کنند و بخرند تا آواتارهای خود را بپوشانند. هدف آن افزایش آگاهی از برند در میان مصرف کنندگان جوانتر بود.

پس چرا بازاریابان باید از متاورس به عنوان یکی از روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2022 استفاده کنند؟ طبق تحقیقات eMarketer، در سال 2023 هر ماه 65 میلیون نفر از واقعیت مجازی و 110 میلیون نفر از واقعیت افزوده استفاده می کنند. این تعداد مشتریان جوان بالقوه زیادی است که در یک فضا وجود دارند.

 

متاورس چیست و درامد از متاورس

 

منبع مقاله دیجیتال مارکتینگ

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *