روندهای بزرگ بعدی بازاریابی دیجیتال در سال 1401 قسمت دوم

روندهای بزرگ بعدی بازاریابی دیجیتال در سال 1401 قسمت دوم

بازاریابی دیجیتال و تغییرات آن در سال جدید قسمت اول

هوش مصنوعی مانع حفظ حریم خصوصی داده ها می شود و به آنها کمک می کند

 

نقض داده‌ها در سال‌های اخیر مرتباً در سرفصل اخبار بوده و داده‌های افراد در معرض خطر قرار گرفته است. از آنجایی که دنیای ما بیشتر و بیشتر به صورت آنلاین فعالیت می کند، احتمال هک شدن یا افشای اطلاعات حساس یک نگرانی واقعی برای مشتریان و برندها است.

به دلیل هوش مصنوعی (AI)، داده ها در مورد افراد بدون اطلاع آنها از طریق الگوریتم های موتورهای جستجو و موتورهای توصیه جمع آوری می شود. همانطور که هوش مصنوعی در حال تکامل است، توانایی جمع آوری اطلاعات شخصی و نفوذ به حریم خصوصی افراد را افزایش می دهد.

طبق یک مطالعه گارتنر، 40 درصد از فناوری رعایت حریم خصوصی تا سال 2023 از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد در حالی که پیش بینی می شود هزینه های جهانی برای حفظ حریم خصوصی تا سال 2022 به 8 میلیارد دلار برسد.

هوش مصنوعی مدتی است که وجود داشته است و مردم شروع به استفاده از آن کرده اند. اما من فکر می کنم نحوه تلاقی آن با حریم خصوصی واقعا مهم خواهد بود. چگونه داده ها را جمع آوری می کنید، در حالی که در محدوده الزامات قانون حفظ حریم خصوصی قرار دارید؟” کن فیتزپاتریک، مدیر عامل DMI می گوید.

با این حال، فرصت هایی برای استفاده از هوش مصنوعی به گونه ای وجود دارد که از حریم خصوصی محافظت می کند. شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی در طرح‌های حفظ حریم خصوصی داده‌های خود برای طبقه‌بندی داده‌های حساس استفاده کنند و از آن برای جستجوی داده‌ها برای شناسایی افرادی که درخواست فراموشی کرده‌اند استفاده کنند (مشخصاتی که تحت مقررات حفظ حریم خصوصی مانند GDPR قرار دارد).

برندها شروع به استفاده از NFT (توکن های غیرقابل تعویض) خواهند کرد

فناوری بلاک چین سهم عادلانه خود را از مخالفان دیده است. به عنوان یک فناوری که داده ها را با استفاده از شبکه های همتا به همتا ذخیره می کند، با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم مرتبط شده است. اکنون مبنایی برای یک ارز مجازی محبوب دیگر – توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.

NFT ها واقعا جالب هستند. برایان کوریش، معمار Experience در Accenture Interactive، می‌گوید: در ابتدا، من رفتم، اوه، نه یکی دیگر. کاری که NFT ها انجام می دهند نوعی سیگنال دهی است. مثلاً چرا باید ساعت رولکس بپوشید؟ خوب، شما به نوعی نشان می دهید که وضعیت من خوب است، یا من موفق هستم.»

اما چگونه NFTها به عنوان یک روند بازاریابی دیجیتال در بخش بازاریابی نفوذ می کنند؟ بخش بزرگی از متاورس، برندها از NFT ها برای پیوند دادن مالکان به جوامع یا استفاده به عنوان یک نشان دیجیتال استفاده می کنند.

در سوپر باول 2022، NFL به هر بیننده ای یک NFT داد که مختص ردیف و صندلی آنها بود تا به یاد بلیط هایشان باشد و به عنوان یادگاری دیجیتال استفاده شود.

ان اف تی چیست و درامد ان

 

غول رسانه ای و سازنده جادو، دیزنی به طور فعال کارشناسان متاورس را استخدام می کند تا دنیای فیزیکی و دیجیتال را نزدیک تر به هم متصل کنند. این امکان “داستان سرایی بدون مرز در یک متاورز دیزنی” را فراهم می کند. مثال دیگر این است که آدیداس و پرادا یک پروژه هنری را راه اندازی کردند تا به هنرمندان اجازه دهند در یک بوم کاشی کاری شده که به صورت NFT ساخته می شود و به فروش می رسد، مشارکت کنند.

“شما شروع به دیدن کردید: من می توانم این را داشته باشم، من این یک از یک چیز را دارم و یک دارایی دیجیتال است. کوریش نتیجه می گیرد که برندهای لوکسی را خواهید دید که وارد دنیای متاورز می شوند و می گویند، شما می توانید این لباس منحصر به فرد را برای شخصیت خود داشته باشید.

 

4. روند تجربه مشتری در سال 2022

قدرت با مصرف کننده است

درست همانطور که کارمندان احساس می کنند انتخاب بیشتری برای شغل خود دارند، رفتارهای مصرف کننده نیز در نتیجه رسانه های اجتماعی و همه گیری ویروس کرونا تغییر کرده است.

به مردم این امکان را می دهد که بنشینند و در مورد انتخاب ها و خواسته های خود فکر کنند. طبق مطالعه GWI با عنوان «اتصال نقاط»، در ایالات متحده، مصرف کنندگان در حال حاضر بیشتر احساس ماجراجویی، جسورتر، و توانمندتر به جای رانده، وظیفه شناس و صرفه جو هستند.

میشا مک‌اینرنی، مدیر بازاریابی در DMI معتقد است که «مصرف‌کنندگان تصمیم می‌گیرند با برندها مطابق شرایط آنها تعامل داشته باشند. معنی آن چیست؟ به جای اینکه برندها در زمان مناسب به دنبال پیام مناسب به مخاطبان مناسب باشند. احتمالاً چیزی شبیه پاسخ درست به سؤال درست، در زمان مناسب خواهد بود.»

این تغییر قدرت می تواند چالشی برای برندها باشد، اما همچنین می تواند یک فرصت عالی باشد. مصرف کنندگان اکنون به دنبال شفافیت هستند و می خواهند قبل از خرید در مورد اخلاق یک شرکت بیشتر بدانند. برخی از برندها به دنبال استفاده از این احساسات جدید و حس هدف هستند.

کمپین «آیا کاملاً جدید شما» را انتخاب کنید، یک ویدیوی پر ستاره که برای تبلیغ دبی به عنوان یک مقصد سفر ایجاد شده است. با بازی Zac Efron همه چیز به این است که خود را دوباره کشف کنید و برای حضور وقت بگذارید. با بیش از 6 میلیون بازدید، در بین کاربران یوتیوب طنین انداز شده است.

 

اهمیت گفتگو با مشتریان

همزمان با تغییر قدرت، مصرف کنندگان تشنه اطلاعات هستند. آنها پاسخ سؤالات خود را می‌خواهند و به راحتی می‌توانند آن را در یک فضای آنلاین، چه از طریق رسانه‌های اجتماعی، یک انجمن یا در چت، بیابند. این تمایل به پاسخ باعث شده است که بازاریابی محاوره ای به عنوان راهی برای جلب مشارکت مشتریان منفجر شود.

خبر خوب این است که بازاریابی مکالمه ای که به درستی انجام شود می تواند پاداش های بزرگی را برای برندهای B2C و B2B درو کند. خبر بد؟ اگر از ارتباطات خود آگاه نباشید، پاسخ دهید یا پیامی متناقض داشته باشید، این خطر را دارید که مشتریان را خاموش و دور کنید!

کن فیتزپاتریک، مدیر عامل DMI معتقد است که «مشتریان اکنون انتظار دارند که پاسخ سؤال خود را در ساعت 2 بامداد دریافت کنند. آنها تا سه روز بعد برای دریافت پاسخ در سه نسخه صبر نمی کنند. این نوع تجربه مشتری بدون اصطکاک و مکالمه اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد.

این انگیزه برای مشتریان برای یافتن اطلاعات باعث شده است که برنامه های پیام رسانی مانند واتس اپ به کانالی عالی برای ارتباط بازاریابان و ارائه خدمات به مشتریان تبدیل شوند. این همچنین برای پلتفرم هایی مانند Slack، فناوری های صوتی فعال مانند الکسا و شبکه های رسانه های اجتماعی Facebook Messenger و Twitter نیز صدق می کند.

 

بازاریابی واتساپ

 

* این آمار واتس اپ به سال 2021 در زمان همه گیری اشاره دارد –

ربات‌های چت مدتی است که وجود داشته‌اند، اما همچنین شاهد افزایش استفاده برندها برای پشتیبانی از مشتری هستند و پتانسیل آن را دارند که به فروش خرده‌فروشی کمک کنند، به‌ویژه در میان نسل‌های جوان که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 112 میلیارد دلار هزینه کنند.

 

“سبز” بودن یک راه حل برای مشتریان است

شستشوی سبز، همچنین به عنوان “درخشش سبز” شناخته می شود، زمانی است که یک شرکت از بازاریابی و روابط عمومی استفاده می کند تا مشتریان را گمراه کند که محصولات یا خدمات آنها سازگار با محیط زیست هستند.

یکی از برندهایی که به خاطر این موضوع مورد انتقاد قرار گرفت، IKEA بود. آنها در سال 2020 که به عنوان چراغی برای پایداری تبلیغ می شدند، به دلیل قطع غیرقانونی درختان در اوکراین فراخوانده شدند و از جنگل های سیبری برای ایجاد مبلمان خود محافظت کردند. در نتیجه، شورای سرپرستی جنگلداری آنها را به شستشوی سبز در صنعت چوب متهم کرد.

متأسفانه، نمونه‌های بسیار دیگری از سبزشویی برندها وجود دارد و این رویه‌ای است که مصرف‌کنندگان به آن توجه می‌کنند، زیرا برای منشأ خرید خود ارزش قائل هستند و خواهان شفافیت از برندها هستند، به‌ویژه در این دوران پس از همه‌گیری.

میشا مک اینرنی، مدیر بازاریابی در DMI می‌گوید: «شرکت‌ها کارهای سبز زیادی انجام داده‌اند، و من فکر می‌کنم که کمی بیشتر پاسخگو هستند. «چند سال پیش، اگر می‌پرسیدید که بزرگ‌ترین تغییر در تأثیرات زیست‌محیطی چه خواهد بود، می‌گفتم قوانین دولتی، اما فکر می‌کنم احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد.

بخشی که به دلیل چندین دهه ضایعات سریع مد و نساجی تحت فشار زیادی برای ایجاد تغییرات در صنعت مد قرار گرفته است. ظهور لباس‌های دست دوم که به‌صورت آنلاین در دسترس هستند، ۲۱ برابر سریع‌تر از بخش خرده‌فروشی عمومی رشد می‌کند و برندهایی که در گوشه و کنار بازار هستند: مانند سایت فروش مجدد thredUp و H&M متعلق به و داستان‌های دیگر که می‌توانید لباس‌ها را اجاره کنید.

نکته: زمانی که برندها به درستی انجام شوند، می‌توانند با پرداختن به مسائل اجتماعی در رسانه‌های اجتماعی باعث ایجاد تعامل شوند. بنابراین، در مورد هر علت یا جنبشی که برند شما به آن اهمیت می دهد یا به محصول یا خدمات شما مربوط می شود فکر کنید که می توانید در کانال های اجتماعی خود در مورد آن صحبت کنید.

 

5. جستجوی روندهای بازاریابی در سال 2022

بازاریابان مدت‌هاست که از نابودی برنامه‌ریزی شده کوکی شخص ثالث در سال 2022 (اکنون تا سال 2023 خارج شده) می‌دانند. گوگل تصمیم گرفت به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی از جمع آوری این داده ها دوری کند. مشکل کوکی‌های شخص ثالث این است که فعالیت‌های آنلاین مشتریان بدون اینکه بسیاری بدانند مارک‌ها با داده‌هایشان چه می‌کنند، ردیابی می‌شود.

مطالعه اخیر مرکز تحقیقات Pew نشان داد که 70 درصد از آمریکایی ها احساس می کنند که داده های آنها نسبت به 5 سال قبل از امنیت کمتری برخوردار است و 81 درصد می گویند که خطرات بالقوه ای که به دلیل جمع آوری داده ها با آن مواجه هستند بیشتر از مزایای آن است.

در حالی که سایر ارائه دهندگان ممکن است اطلاعات شناسایی را با استفاده از نمودارهای PII (اطلاعات شناسایی شخصی) ارائه دهند، Google رویکرد API حفظ حریم خصوصی را در پیش گرفته است. جواب؟ بازاریابان باید بدانند که چگونه می توانند درآمد را با استراتژی داده شخص اول افزایش دهند.

کاتال ملین، مدیر بازاریابی دیجیتال و متخصص تجارت الکترونیک معتقد است که پاسخ در قدرت بازاریابی ایمیلی نهفته است. «آدرس های ایمیل داده های شخص اول نهایی هستند. وقتی مجوز استفاده از ایمیل شخصی را در یک کمپین یا فعالیت بازاریابی دارید، تحت GDPR، می توانید آن را در پلتفرم های تبلیغاتی مانند گوگل، فیس بوک، توییتر و لینکدین به عنوان یک کوکی واقعی آپلود کنید.

این امر حفظ و ساخت لیست های بازاریابی ایمیلی شما را در ماه های آینده بسیار مهم می کند. مهمتر از همه، یک استراتژی بازاریابی ایمیلی طراحی کنید که با فعالیت های بازاریابی شما مرتبط باشد تا بیشترین بهره را از داده های شخص اول خود ببرید.

نکته: حتی بهتر از آن، داده‌های شخص صفری وجود دارد که مشتری عمداً و فعالانه از طریق اولویت‌ها و قصد خرید ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، وبینار اخیر ما را بررسی کنید.

 

با گوگل آنالیتیکس ۴ داده های خود را بهتر بشناسید

در پایان سال 2020، گوگل آنالیتیکس به‌روزرسانی پلتفرم خود را اعلام کرد. نسخه جدید با هدف کمک به بازاریابان «با استفاده از یادگیری ماشینی برای ارائه خودکار بینش مفید و درک مشتریان در دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها، بازگشت سرمایه بهتری را از بازاریابی بلندمدت خود دریافت کنند».

برای بازاریابان و متخصصان داده، پنج به روز رسانی کلیدی وجود دارد که باید توجه داشته باشید:

  • ادغام بهتر تبلیغات گوگل
  • کنترل های گرانول داده
  • یادگیری ماشینی که بینش های هوشمند را هدایت می کند و می تواند روندها را شناسایی کند
  • اندازه گیری داده که مشتری محور است
  • حریم خصوصی محور

«ما در ماه‌های اخیر زیاد درباره Google Analytics 4 صحبت کرده‌ایم. کاتال ملین، مدیر بازاریابی دیجیتال و متخصص تجارت الکترونیک، اظهار داشت: (اکنون باید آن را به وب سایت خود وارد کنید، داده های ضبط را دریافت کنید، در حالی که کوکی ها هنوز در اطراف هستند، حرکات سایت شما را درک کند.”

برای به‌روز ماندن در مورد پیشرفت‌های آتی، کاتال توصیه می‌کند یک ویژگی جدید «Google Analytics 4» (که قبلاً ویژگی App + Web نامیده می‌شد) در کنار ویژگی‌های موجود خود ایجاد کنید.

بازاریابان باید برای تبلیغات جستجوی واکنشگرا برنامه ریزی کنند

تغییر دیگری در سال 2022 که بر تلاش های بازاریابی جستجوی پولی شما تأثیر می گذارد، حذف تبلیغات متنی گسترده (ETA) از Google است. طبق گفته گوگل، این تغییر برای استفاده از اتوماسیون از طریق محصولات تبلیغاتی خود است زیرا شرکت ها به جای آن از تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) استفاده می کنند.

گوگل در ژوئیه 2022 اجرای تبلیغات متنی گسترده را متوقف می کند، بنابراین باید برنامه ریزی تبلیغات متنی واکنشگرا را شروع کنید زیرا ما باید تاریخچه جستجوی آنها را در سیستم به روز کنیم. کاتال ملین، مدیر بازاریابی دیجیتال و متخصص تجارت الکترونیک می‌گوید: وقتی جولای (2022) فرا می‌رسد، آن دسته از انواع تبلیغات متنی که پیش‌فرض در Google Ads بودند، از بین خواهند رفت.

برای مارک‌هایی که به تبلیغات Google و بازاریابی جستجوی پولی متکی هستند، چندین مرحله وجود دارد که باید برای برنامه‌ریزی این تغییر به جستجوی پاسخگو انجام دهید:

  • ETA های خود را در قالب آگهی پاسخ جستجو برای آزمایش اینکه چه چیزی کار می کند، آزمایش کنید
  • به ترکیب RSA ها، کلمات کلیدی تطبیق گسترده و پیشنهاد قیمت هوشمند توجه کنید
  • صفحه «توصیه‌ها» حساب‌های خود را بررسی کنید زیرا این صفحه پیشنهادات سفارشی‌شده را ارائه می‌دهد
  • سرفصل ها یا توضیحات را به RSA ها پین کنید
  • تغییرات آزمایشی آگهی در قالب RSA
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *