10 نکته چگونه شغل بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید

10 نکته چگونه شغل بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید

اگر به دنبال ورود به صنعت دیجیتال مارکتینگ هستید، زمانی بهتر از الان وجود ندارد. طبق تحقیقات، اقتصاد دیجیتال با سرعت سه برابر تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در حال رشد است و کارمندانی که در اقتصاد دیجیتال کار می کنند به طور متوسط ​​114275 دلار معادل بیش از 3 میلیارد تومان در سال درآمد دارند که بیش از 72 درصد از کارگران این کشور است.

ما نکات برتر خود را برای بازاریابان دیجیتال مشتاقی که می‌خواهند کار بازاریابی دیجیتال خود را از امروز شروع کنند، گردآوری کرده‌ایم.

 

1) اشتیاق به یادگیری

صنعت دیجیتال مارکتینگ هم به سرعت در حال رشد است و هم به شدت رقابتی است. برای کسب و کارها آسان است که بین افرادی که تمایل به یادگیری دارند و کسانی که در کنار آن هستند تمایز قائل شوند. این صنعت به اشتیاق و اشتیاق برای موفقیت نیاز دارد.

2) به روز باشید

شما باید با دنبال کردن سایت‌های اصلی بازاریابی دیجیتال و افراد با نفوذ در رسانه‌های اجتماعی، از اخبار صنعت در صدر باشید. از آنجایی که بازیگران اصلی مانند گوگل، فیس‌بوک و توییتر به طور مرتب پلتفرم‌ها و الگوریتم‌های تبلیغات پولی خود را تغییر می‌دهند، اگر از آخرین تغییرات مطلع نباشید، به‌خوبی دست به کار خواهید شد.

در اینجا چند نمونه وبسایت برای شروع یادگیری آموزش دیجیتال مارکتینگ وجود دارد –

SEO – MozDistilledSEOGadgetSearch Engine Land

PPC – PPC HeroSearch Engine Land

Social Media – Social Media ExaminerSocial Media Today

Content – Hubspot

3) شبکه سازی – نتورکینگ

اطراف خود را با افرادی با استعدادتر از خودتان احاطه کنید. افرادی که با آنها ملاقات می کنید شبکه پشتیبانی مداوم شما در هنگام مواجهه با مشکلات و همچنین کمک به باز کردن درها به روی فرصت هایی هستند که ممکن است در غیر این صورت پیدا نمی کردید.

در جلسات و کنفرانس‌های صنعتی در منطقه خود شرکت کنید تا روابط خود را با دیگر بازاریابان دیجیتال تقویت کنید و مجموعه مهارت‌های خود را از طریق کارگاه‌ها و سخنرانی‌های عمیق تقویت کنید.

4) پروژه های شخصی

ایده های خود را امتحان کنید و فقط نظرات رهبران و پیشگامان صنعت را به عنوان راهنمایی خود تلقی نکنید. همه چیز همیشه سیاه و سفید نیست در صنعت بازاریابی دیجیتال با بسیاری از مناطق خاکستری بین بهترین روش و آنچه در واقع می تواند برای یک کسب و کار نتیجه بگیرد.

هر بازاریاب دیجیتال باید پروژه های شخصی برای آزمایش تئوری ها داشته باشد، دست خود را در رشته های مختلف (سئو، PPC، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و غیره) امتحان کند و بتواند مسئولیت موفقیت یا شکست یک پروژه را بپذیرد.

5) اصطلاحات را یاد بگیرید

بازاریابان دیجیتال باید با کلمات اختصاری مانند PPC، SEM و SEO راحت باشند. همه آنها اصطلاحات بسیار متفاوتی هستند و درک نادرست از آنها نشانه واضحی است که شما یک مجموعه مهارت مبتدی دارید و به آموزش بیشتر نیاز دارید. توانایی تجزیه و تحلیل کمپین های بازاریابی دیجیتال و درک اینکه چه عناصری موثر بوده یا نه، به توانایی شما در درک اصطلاحات تخصصی صنعت بستگی دارد.

۶) برند شخصی خود را بسازید

خودتان را به عنوان یک فعال بازاریابی دیجیتال دوست دارید اما هیچ حضور آنلاین قابل مشاهده ای ندارید؟ اگر می‌خواهید به یک کارفرما نشان دهید که می‌توانید دیده شدن شرکت او را افزایش دهید، باید نشان دهید که ابتدا می‌توانید برند شخصی خود را بسازید.

حضور قوی آنلاین به طور بالقوه می تواند عامل تعیین کننده بین دو نامزدی باشد که برای یک موقعیت درخواست داده اند.

7) بازاریابی T شکل

به عنوان اصطلاحی که معمولاً توسط رند فیشکین از Moz استفاده می شود، به داشتن درک اولیه از چندین رشته بازاریابی اما متخصص در یک یا دو مهارت خاص اشاره دارد.

این غیرمعمول نیست که شرکت‌ها افرادی را پیدا کنند که مهارت‌های بازاریابی دیجیتال گسترده‌ای دارند تا دارایی ارزشمندی باشند، زیرا تلاقی قابل‌توجهی بین کانال‌های مختلف وجود دارد. همچنین شما را برای انتخاب مسیر تمرکز خاص تری مجهز می کند که می توانید در آن تخصص داشته باشید.

 

اصول بازاریابی دیجیتال

8) آموزش ببینید

بازاریابی دیجیتال اغلب می‌تواند کاملاً پر زرق و برق تلقی شود، اما حقیقت این است که اغلب بیشتر از آن چیزی که ما دوست داریم بپذیریم، مبتنی بر داده‌ها و فنی است. شما از ابتدا وب‌سایت‌هایی را توسعه نمی‌دهید، بلکه استراتژی بازاریابی خود را به تیمی از توسعه‌دهندگان یا طراحانی که مسئولیت ترکیب توصیه‌های شما را بر عهده دارند، در میان می‌گذارید.

دانش اولیه HTML و طراحی گرافیکی به شما کمک می کند تا در میان نامزدهایی که از نظر فنی کمتر فکر می کنند متمایز شوید.

9) معیارها پادشاه هستند

آیا CPC خود را از CPA خود می دانید؟ اگر می خواهید خود را در یک مصاحبه متمایز کنید، در مورد بازده هزینه تبلیغات برای کمپینی که خودتان راه اندازی کرده اید صحبت کنید. صحبت کردن در مورد یک مفهوم خلاقانه هیجان انگیز که به توسعه آن کمک کرده اید آسان است، اما واقعیت همچنان باقی است … بحث پول.

شما واقعاً باید درک کنید که هر کانال بازاریابی چگونه عمل کرده است و آموخته های کلیدی آن چه بوده است.

10) گواهینامه

اگر واقعاً می‌خواهید از همتایان خود در این صنعت متمایز شوید، گذراندن دوره معتبر بازاریابی دیجیتال کمک خواهد کرد. یکی از مسائلی که صنعت دیجیتال مارکتینگ با آن مواجه است این است که هیچ مانعی برای ورود وجود ندارد، به این معنی که هر کسی که درک ضعیفی از اصطلاحات صنعت داشته باشد به طور بالقوه می تواند موقعیتی در یک شرکت به دست آورد.

همانطور که این صنعت به بلوغ می رسد، استخدام کنندگان در مورد اینکه چه چیزی یک نامزد را متمایز می کند که می تواند صحبت کند، آگاه تر می شوند، اما ممکن است یک اشتباه پرهزینه برای شرکت باشد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *